10 Aralık 2015 Perşembe

YOĞURT MAYASIYLA EVDE PİDE YAPIMI


    Genelde evde pide ve lahmacun yaparken yaş maya kullanırdım ve hiç memnun kalmazdım. Çeşitli mayalar da denedim “ekşi maya, nohut mayası” onlardan da memnun kalmadım. Pide hamuru hiç bir zaman istediğim çıtırlıkta olmadı. Geçenlerde tesadüfen bu yöntemi keşfettim. Yoğurt yaparken eski yoğurtttan kalan 1 su bardağı kadar yoğurt dışarıda kalmıştı bir gün sonra kabarıp ekşidi bir deneyelim bakalım diye yola çıkıp çok lezzetli çıtır çıtır pide hamuru elde etmiş oldum.

ÖN MAYA İÇİN MALZEMELER

  1. 1 su bardağı ekşimiş yoğurt
  2. 1 tatlı kaşığı şeker
  3. Un
  4. Bir fiske tuz


Bir gün önceden ekşimiş yoğurt, şeker, un  ile birlikte boza kıvamından biraz koyu bir  karışım yapıp üstünü örtüp  bir kenara bırakıyoruz


PİDE İÇİN MALZEMELER

  1. Tulum peyniri “ben tulum peyniri ve konya küflü peynirini beraber kullandım”
  2. Hamur için 2 kaşık zeytinyağı
  3. Tuz
  4. Tereyağı

Pide hamurunu pişirmeden en az 3 saat önce hazırlamalısınız, ön mayanızın içine zeytinyağını koyup azar azar un ekleyerek mümkün olduğunca yumuşak bir hamur yapın. Her seferinde yarım saat aralıklarla hamuru dinlendirerek sıvı yağla yağladığınız tezgahta hep içeriye katlayarak 3 kez yoğurun.


Tepsinizin büyüklüğüne göre limon ya da portakal büyüklüğünde bezeler yapıp unla tezgahta uzunlamasına açın peyniri ve dilediğininiz kadar tereyağını koyup kenarlarını peynirlerin üstüne kapatın ve açılmasın diye bastırın. 220 derece de iyice kızmış fırının en alt rafına yerleştirin, altı kızarınca üst rafa alıp üstünün kızarmasını sağlayın. Dilerseniz dışarı çıkardığınızda kenarlarına tereyağı sürebilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder