25 Kasım 2015 Çarşamba

DÜDÜKLÜ TENCEREDE MAKARNA

DÜDÜKLÜ’DE MAKARNA..!!!  -  OLUR MU ?


          Olur, hem de muhteşem olur. Aslında ben de bu tarifi okuduğum zaman asla olamaz diye düşündüm, olsa olsa hamur olur dedim. Ama İtalya da yediğim makarnalardan  bile  güzel oluyor. Çünkü genelde pişmeye yakın sosa koyarak lezzetti içine çekmesini sağlamaya çalıştığımız makarna direk sosta pişerek sosu içine çekiyor. Ayrıca tek bir kapta, bulaşık çıkarmadan makarnayı hazırlamış oluyorsunuz.


Yalnız yazacağım sürelere mutlaka uyun.


MALZEMELER


  1. 1 dolu dolu kaşık domates salçası 1/ 2 biber salçası
  2. ½  kg kabukları soyulmuş doğranmış domates
  3. ½ su bardağı zeytinyağı
  4. 2 büyük boy su bardağı su
  5. 1 yemek kaşığı şeker
  6. Tuz
  7. Çekirdekleri çıkarılmış siyah zeytin
  8. Peynir
  9. Tavada az yağda hafif kavrulmuş küçük domates
  10. İsteğe bağlı sarımsak ve baharat fesleğen v.s
  11. Yarım paket kalem (penne) makarna




Salçaları zeytinyağında hafif kavurun “isterseniz bu aşamada sarımsak ekleyebilirsiz” domatesi ekleyin suyunu salmasını bekleyin. Suyu ekleyip bir taşım kaynatın. Kaynayınca içine makarnayı döküp 1-2 dakika harlı ateşte karıştırıp kapağını kapatın. Yüksek ateşte basınç ayarı 2’ye ayarlanmış düdüklüde “fıs” sesi çıkana kadar bekleyin, ateşi kısın 5 dakika daha pişirin altını kapatın. İçerde ki buharı boşaltıp tencereyi açın, hafif yapışmış gibi olabilir endişe etmeyin problem yok. Eğer bu çok aldante halini “ki İtalyanlar böyle tercih ediyor” seviyorsanız  makarnanız bitti. Benim tercihim basıncı boşalttıktan sonra makarna özdeşleşsin diye kapağını kapatıp 5 dakika daha beklemek. Eminim yedikten sonra hemen sevdiklerinizi arayıp tavsiye edeceksiniz. Ben öyle yaptım


Servis ederken zeytini, peyniri, dilediğiniz baharatları mesela fesleğeni. hafif kavrulmuş domatesleri makarnanızın üstüne koyun, güzel bir sızma zeytinyağıyla son dokunuşu yapın.

Afiyet Olsun

1 yorum: